onsdag 23 april 2014

Kunde inte låta bli...

... att ta ledigt resten av veckan inklusive idag. Vädret är alldeles underbart samt att jag har lite grejer jag måste fixa den här veckan. Var till sjukgymnasten i morse och fick akupunktur för första gången i mitt liv. Små nålar som kändes mindre än ett litet myggbett när hon satte fast dem, utom på ett ställe på ryggen. Det gjorde fruktansvärt ont bara av att hon tryckte lite just precis där och nålen kändes som hon stack in en kniv i ryggen på mig. Släppte efter en stund tack och lov men gruvar mig lite inför nästa besök... Hon skulle prata med läkaren om röntgen nu av både rygg och knä och det känns faktiskt skönt. Nåt fel är det ju när det är i stort sätt lika illa nu som för fyra veckor sen. Att börja träna ryggen är stört omöjligt än så länge :-(


Signes hundgårdsträning fortsätter och den går bra, Tyra tar hand om henne så fint. Avslutade kvällen med lite träning med både Tyra och Signe fast inte samtidigt förstås ;-) Började med Tyra som hade vissa problem att fokusera sig ikväll vilket inte är så konstigt. Först hittade vi en död gräsandshona i kanten på lägdan där vi skulle vara, antagligen dödad av nån rovfågel. Och som pricken över i så preciiiis när jag skulle till att skicka henne så kom det ett jättefint rådjur skuttandes över lägdan, typiskt! Inga tendenser alls att hon ville rusa efter vilket var skönt att se men hon kunde inte riktigt släppa det och var allmänt förvirrad.
Efter Tyra var det till Tyras stora förtvivlan Signes tur. Lite koppelgående i skogen och så ett litet godisnärsök. Hihi, duktig liten tjej och mer än så behövdes det inte för nu ligger hon helt utslagen med husse i soffan ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar