torsdag 29 oktober 2015

Bettan 6 månader idag!

Tänk att valptiden går så himla snabbt, men det är tur tycker jag för valpar är verkligen skitjobbiga. Vi nöter på som vanligt med skogsvana med allt vad det innebär och det går framåt även om jag tycker det går lite väl sakta. Jag är en otålig person och vill se snabba resultat så det är tur jag har många kloka och erfarna stövarägare omkring mig som kan intyga att det är heeeeelt normalt och det kommer med tiden :-) 


Tog med mig Tyra igår när jag släppte Bettan och det ska jag fortsätta med för det var nyttigt för henne att inte få springa runt i skogen utan bara vara bredvid mig. Visst var hon frestad att dra efter Bettan vissa stunder men hon skötte sig bra trots att hon tyckte det var aptråkigt!


Så småningom ska även Signe "skolas in" att vara med på samma sätt men jag tar en i taget. Hon får nöja sig med prommisar och den vanliga träningen och det är hon fullt nöjd med :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar