tisdag 10 maj 2016

Välkomna till världen åtta små gullisar!!!!

Redan igår kväll började Tyra visa tecken på att det var dags för valpning men jag ringde inte Mia förrän mitt i natten och hon kom förstås farande hit direkt. Hon fick en polisbil med blåljusen på efter sig i Söråker, de undrade vart hon skulle nånstans vid den tiden - märkligt! 
Vid tre-tiden klingade arbetet av och vi somnade alla tre i valprummet, Tyra och Mia i sängen och jag i valplådan. Det kom inte igång på riktigt förrän vid 12-tiden idag och vi var klar vid 17...  Trodde vi... Sju pigga och rejäla valpar (fyra tikar och tre hanar) hade då kommit och Tyra såg ut att vara klar så Mia åkte hem. Strax innan 18 hade vi städat undan och jag tog mig en välförtjänt dusch vilket var alldeles underbart. När jag efter duschen kollade valplådan så kände jag att det var något som inte stämde. Jag räknade valparna en gång till och mycket riktigt, nu var de åtta! Tyragumman hade fått en tik till under tiden jag var borta :-) 

Tyra var jätteduktig och alla åtta Tyra/Art-valpar är pigga och hungriga :-)

Jag är trött efter all väntan och en lång natt och dag, ser verkligen fram emot en hel natts sömn nu!



Go natt från oss alla här hemma på Solvallen :-)

1 kommentar:

  1. Grattis till bäbisarna. Vad skönt att allt gick bra. De ser jätte fina ut. Men tossigt att polisen dök upp med blåljus och allt. Ser fram emot massor av gulliga valpbilder framöver.

    SvaraRadera