torsdag 19 januari 2017

Hemma igen!

Tidigt igår morse landade vi på Arlanda efter en helt underbar resa! Toppfräscht fint hotell med  härliga pooler, flera restauranger och fantastisk service - både från hotellpersonal och Tuis reseledare. Milslånga vita vackra stränder, blått hav med stora härliga vågor som vi badade i, lite läskigt men så roligt!!!  Vi åkte dessutom på en halvdagstur på fyrhjuling genom öknen och till Santa Monica Beach som nu är rankad som topp sju av världens vackraste stränder och efter att ha varit där så  förstår jag :-) 



Rolig konstruktion av filten som städerskan gjorde :-)

Solnedgång

Fullmåne


Dammiga fyrhjulingåkare




Rolig skylt - Förbjudet att köra fyrhjuling på vissa stränder under de tider som sköldpaddorna lägger sina ägg :-)

Jag är glad att jag följde med på fyrhjulingsutflykten för det var tyvärr det sista jag gjorde på semestern. Hade egentligen tänkt hoppa över det då jag redan kvällen innan inte alls mådde bra, var förkyld och kände mig febrig. Trotsade ändå förkylningen men när vi senare kom tillbaks till hotellet var jag helt sänkt, hög feber och verkligen tvärsjuk. Det hade dessutom satt sig på andningen vilket nog egentligen var det värsta av allt. Frös som en galning på kvällen när jag skulle sova så jag drog två extrafiltar över mig. Det visade sig på morgonen efter att det inte var så himla smart, jag var då helt stämplad med värmeutslag över hela benen, magen och ryggen... Som om det inte redan räckte med feber, snorig utan nässpray, hosta samt att jag inte kunde andas :-(

Levande död!

Mina ben... Jag kan lova att det ser inte lika illa ut på bilden som i verkligheten.


Febern gick över efter två dagar men hade fortfarande jättejobbigt med andningen, hosta och jag kunde inte vistas i solen med värmeutslag så jag fick helt enkelt hålla mig på hotellrummet dagtid de sista dagarna.

Ja, jag tyckte väldigt synd om mig själv men också om Magnus som fick tillbringa halva semestern själv. I bland blir det inte riktigt som man tänkt sig pga saker som man inte kan rå på men ingen idé att gräva ner sig för det. 

De första 3,5 dagarna var fantastiska, det är dom vi ska minnas och precis som jag skrev i början av det här inlägget så har vi ändå haft en helt underbar resa :-)


Kap Verde återvänder vi gärna till många fler gånger och rekommenderar andra att göra det samma!!!!!!

1 kommentar:

  1. Så fina bilder, ser jätte härligt ut men stackare så du såg ut med värmeutslagen. Hoppas du kryar på dig nu under helgen.

    SvaraRadera