måndag 4 november 2013

Jakt och feber!

Magnus skulle iväg och jaga älg i går så jag tog med mig Tello och släppte honom. Hade med mig "hussarna" till Tellos mamma och pappa, Mats och Sture. Hade ju varit lite skoj då om Tello visat sig från sin bästa sida men det gjorde han inte. Småskällde lite men fick aldrig fart på haren. Det var dåliga förutsättningar rent vädermässigt igår samt att hararna nu är vita och vet att de syns så de är svåra att få upp... Mysigt var det i alla fall förutom att pejlen jävlades så jag hade ingen karta, så himla typiskt!!! Jag som har så himla dåligt lokalsinne behöver verkligen kartan om jag ska hitta tillbaks. Det löste sig i alla fall efter mycket om och men och hjälp av Mats ;-)

SötGerda var också med på harjakt ;-)

Eldade som tusan för det var ruggigt!
Kom hem tillslut och kände mig konstig, frusen, ont i kroppen och i huvudet. Blev bara värre och värre så redan kl åtta la jag mig och sov - vilken fruktansvärd natt det var. Drömde bara massa tok, frös och svettades om vartannat och vaknade typ en gång i timmen. Nu har jag fått ned febern med hjälp av mängder av Alvedon och håller alla tummar jag kan för att den inte kommer tillbaks. Tycker lite synd om mig själv och kan inte låta bli att tänka att det var precis så här Dannes magsjuka började för en vecka sedan, huvudvärk och feber... Vill inte ha magsjuka så snälla, snälla låt mig slippa det!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar