tisdag 26 april 2016

Vecka 8!

Nu går det i ett rasande tempo, det är så man ser skillnaden från dag till dag hur Tyragumman växer.

Tjockmage :-)
Tiden går fort och i morgon går hon in i åttonde veckan, bara två veckor kvar nu. Om man lägger handen försiktigt på hennes mage och koncentrerar sig ordentligt så kan man känna att det rör sig där inne. Tänkte först att det kanske bara är gaser men rörelserna blir tydligare för var dag och nu är jag helt säker på att det är valpar jag känner.

Vecka 8
"Fostret är färdigbildad och kan nu kännas, fostrens hjärteslag kan höras och man kan ibland se hur de rör sig. Tiken är nu mest besvärat av sin vikt och sitt omfång och skall i denna period vänjas vid sin valplåda. Mjölkkörtlarna är spända och fulla med mjölk."

Tyra behöver både rastning och mat mitt på dagen och eftersom Magnus börjat jobba så var vi tvungen att fixa en "Plan B". Vi löste det så att jag jobbar hemma förmiddagar och någon enstaka dag hela dagen. Sista veckan jobbar jag hemma på heltid för med tanke på hur snabbt det gick sist så vågar jag inte lämna hemmet mer än några korta stunder under sista dagarna.

Så tacksam att jag har ett jobb som är så flexibelt och ordnat för att man ska kunna jobba precis lika enkelt och bra på distans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar