måndag 25 augusti 2014

25 Augusti är det idag...

... vilket bland annat innebär att sjöfågeln är lovlig. Magnus och Jaffa har gett sig iväg och här hemma sitter jag med en kopp kaffe och retar ihjäl mig på att jag inte tog semester idag. Ville inte jaga med Tyra nå mer förrän hon fixat nybörjarklassen eftersom det blev så knasigt sist när jag skickade henne på måsen som inte var död men efter helgen ser det ju helt annorlunda ut. Men men... Det kommer fler dagar, suck ;-)

Igår kväll pallrade vi oss ut på rådjurspass jag och Magnus men ingen av oss fick se någonting. Eller joo förresten, jag hade en räv hos mig men gräset på lägdan var så högt så jag kom inte åt den - typiskt! Hoppades innerligt att den skulle komma lite närmare där gräset är kortare men i stället gjorde den helt tvärt om och pinnade snabbt in i skogen igen. Skulle ha haft muspipan med mig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar