måndag 4 augusti 2014

Tråkmåndag!

Måndag igen och dags för jobb. Himla tur att det är tisdag i morgon för det innebär fredag för mig eftersom jag bara jobbar två dagar i veckan under min semester. Så skönt och hela två veckor kvar! 

Vaknade flera gånger från typ fyra-tiden av att det var ett jäkla liv på baksidan. Lät som massa galna måsar  som skrek som galningar. Förstå hur upprörd och rädd jag blev när jag insåg att det inte var måsar, det var en rovis som gjorde riktiga utfall mot katten som kom springande mot huset. Tack och lov fick vi in lillkillen och efter det har det dessutom varit tyst ute och jag har inte sett till den nåt mer. Det var dock inte en kungsörn, det var modell mindre vilket var tur för Igor för kungsörn har vi ju här ute också. Googlade lite och lyssnade på läten, gissar på ormvråk.

Ormvråk
Så här lät den men mycket mer hysterisk...


1 kommentar:

  1. Men fy vad otäckt. Tycker ju att det finns så mycket möss och sork att de inte ska behöva ge sig på katter :-(

    SvaraRadera