lördag 23 augusti 2014

Vilken födelsedag!

Klockan ringde 03:15 o då var det dags att vakna eftersom Tyra och jag skulle starta på jaktprov idag. Jag och Magnus fixade fika och sen satte oss sen i bilen för att styra kosan mot Lit som ligger strax innan Östersund, samlingen var redan klockan 8. Jag har verkligen ansträngt mig för att vara självsäker inför detta och inte måla fan på väggen som jag alldeles för ofta har en viss förmåga att göra. Det funkade jättebra ända tills i morse, herre jäklars så nervös jag blev - på riktigt! Låter kanske skitlöjligt för det är ju bara ett jaktprov o det finns betydligt värre saker att oroa sig för o dessutom så är ju faktiskt det här något som är roligt :-) Jaa, det är jättekul men jag vill ju bara såååå gärna få nybörjarklassen överstökad o jag vet att Tyra kan så det är så himla surt om det går åt skogen...

Hur som helst så var min oro som vanligt helt obefogad, Tyra klarade ju detta hur bra som helst och vi fick vårt förstapris - Jippiiiiiiiiii!

Domarens sammanfattning av Tyra: "En tik som utför ett mycket trevligt reteriverarbete. Är väl i hand under provets alla delar. Väl värd sitt pris. Mycket trevligt förd"

Är så glad och stolt över denna vackra lilla tjej och man kan liksom inte annat än att älska henne, mer och mer för varje dag!

Nöjda tjejer!

Mallig liten tjej ;-)

Finaste prinsessan!
Efter en härlig men lång dag är vi nu hemma igen och jag och Magnus avslutar den är dagen med att skåla i lite bubbel, framförallt för finaste Tyra men också en liten skål för mig eftersom det faktiskt är min födelsedag idag ;-)


2 kommentarer:

  1. Jätte grattis till 1:a priset, så himla kul att det gick så bra. Gillar verkligen bilden när Tyra håller prisrosetten i munnen. Fin som tusan är hon också tjejen.

    SvaraRadera