söndag 11 september 2016

En hundhelg :-)

Släppte Bettan igår morse igen, mysig morgon i skogen men ingen hare tyvärr.


Kom hem i hyfsad tid men var så trött så jag var tvungen att sova en stund innan Lena kom hit med hundarna. Vi gav oss ut på en skogsprommis med hela gänget, härligt!!!

Från vänster: Tepp, Tyra, Yoichi, Sixten, Signe och Jaffa.
Nöjda hundar hade vi när vi kom hem efter en hel del bus och spring :-)

På eftermiddagen gav jag och Magnus oss iväg och jagade sjöfågel med Nisse och Tyra. 

Magnus och Nisse i båten på väg ut.
Jag sköt mina två första skrakar och Tyra skötte sig bra både i gömslet och när hon hämtade in dem. Det var första gången jag var ute med henne och hade bössa med mig, har tidigare bara suttit bakom skyttarna och skickat ut henne när någon annan skjutit. Är stolt över lilltjejen <3

Nån bild på Tyra och fåglarna blev det inte för det blev så bråttom när vi skulle plocka ihop och åka hem så jag glömde bort det. Att vi dessutom körde vilse i dimman hem gjorde avslutet på kvällen lite jobbigt, trodde en stund att min sista stund var kommen.... Men allt gick bra och ikväll ger vi oss ut igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar