fredag 9 september 2016

Slö liten tjej...

Släppte Bettan igår morse men tror inte hon var riktigt på topp eller så var det värmen. Höll sig mest omkring mig och tyckte det var mysigare att ligga o slappa i blåbärs- och lingonriset än att leta rätt på nån hare.

Soldyrkare!
Hon fick i alla fall ihop en mil så lite motion fick hon och jag utmanade ödet lite i skogen och försökte gå lite efter känsla utan att kolla gps:en var 50:e meter. 

Efter några timmar åkte jag hem, matade Bettan, tog fram bössan och tog med mig Tyra ut i skogen för att se om vi kunde hitta rätt på nån orre. Herre guuuud va glad hon blev att bara hon och jag skulle ut!!!! 

Tyra vaktar mattes hagelbrakare med sitt liv!
Någon orre blev det inte men det var inte så konstigt för vi var verkligen ute helt fel tid, jag hoppades bara på lite tur :-) Mysigt hade vi i alla fall Tyra och jag och jag vet ju att det är gott om dem nu så vi får ta nya tag en annan dag på annan tid.

Nu är lägdan här hemma klar med slagning och buntning så igår kunde vi äntligen träna på den. En helt fantastisk känsla att ha så bra träningsmöjligheter bara "runt knuten". Vi la upp träningen lite lurigt och de gjorde det riktigt bra alla fyra med tanke på att det här är helt nya träningsmarker för dem också.


Oj, nu har klockan gått fort... Dags att få på kläder och ge mig av till jobbet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar