söndag 23 oktober 2016

Björnattack!

Att möta en björn i skogen är min stora fasa, skulle antagligen tuppa av på sekunden i rena skräcken.

Attacker sker ju emellanåt, framförallt under jakten som tex igår.


 Är det inte konstigt att inte fler dör utifrån dessa attacker? Björnar är rejäla rovdjur och jag tror faktiskt att om björnen verkligen vill ha ihjäl något så gör den det, då låter den sig inte stoppas av ett par hörselkåpor. Nä, jag tror att en normal björn först o främst oskadliggör oss eftersom de inte ser oss som mat.

Jägaren från artikeln fick en massa bitsår över hela kroppen och jag kan bara tänka mig vilken fruktansvärd otäck upplevelse. Håller alla tummar att han repar sig snabbt både fysiskt och psykisk. 

O så håller jag tummarna att jag aldrig någonsin möter en björn i skogen... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar