söndag 14 december 2014

Myshelg!

En hel helg utan speciella planer har vi haft och det har varit så himla skönt! Magnus var ut med Tello igår och finaste killen gjorde ett riktigt bra jobb, typ topp tre av de bästa han gjort. Ingen hare blev det skjuten men det är som jag skrivit förut inte det viktigaste, bara en bonus ;-)

I morse tog vi sovmorgon ända till klockan 8 och när vi vaknat till och fått i oss lite kaffe tog vi med oss Tage och Jaffa till Rismon och kollade efter skogsfågel. Magnus såg några orrar som tyvärr lättade och flög åt ett helt annat håll än mot oss. Själv såg jag en duva och jag sköt fast jag egentligen visste att den var på tok för långt bort, det kliade i fingrarna helt enkelt. Ingen fågel blev det alltså men mysigt var det ute i en solig och alldeles underbar höst/vinterdag.

Jag, Tage och Jaffa

Tjusigt nere vid vattnet.

Nisse hade vi på besök i helgen och han lussade lite för oss ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar