torsdag 17 mars 2016

Upp som en sol o ner som en pannkaka!

Att sitta i två hela dagar och försöka få till en excelfil som ska generera massa diagram vilket jag är usel på har tagit på krafterna. Men att sen äntligen bli klar och dessutom känna att fasiken så bra det blev till slut är en en härlig känsla, stolt över mig själv att jag fick till det :-) Att sen 15 minuter innan hemgång upptäcka att jag råkat spara över den och att allt är borta var mindre roligt... Backup tas bara på nätterna vilket innebär att allt av dagens jobb är väck och det är bara att börja om :-(


Men att bryta ihop hjälper ju inte, bara att bita ihop o göra om skiten helt enkelt. Stängde ner allt men så precis innan jag skulle gå hem så tänkte jag att jag kollar väl än gång till om det verkligen inte är kvar. Förstå hur snopen och glad jag blev när allt poppade upp och såg ut precis som det skulle. Endera hade excel fått ett fnatt eller så var det skit bakom spakarna, vilket som så är jag lättad att jag slapp ägna morgondagen åt samma sak igen :-)

Nu blir det en kopp kaffe på maten och sen ett avsnitt av Sveriges mästerkock 2016 :-)


1 kommentar:

  1. Tur att det ordnade sig med Excelfilen, hade det inte gjort det hade du kunnat högerklickat på din fil och valt att återskapa från en tidigare version.

    SvaraRadera