söndag 7 oktober 2012

Nollorna!

Mm, blev en nolla igår också för mig och Folke. I stort sätt samma sak som sist hände, fotgåendet "sprack" när vi kom in på provområdet trots att det gick skitbra när vi värmde upp. O så söket då som blev en riktig flopp... Fick in en kanin och en and men han dissade kråkorna och truten igen! Det domaren skrev säger allt:

"Prövningen avbryts då han ej kan koncentrera sig i sökarbetet"

Folke är ung och vi har all tid i världen på oss för detta men jag är allvarligt talat så less på att "yttre omständigheter" alltid har sån påverkan. Jag vet ju att han kan det här men när vi kommer in på tex prov med nya lukter, nya människor och hundar som sprungit i området tidigare så slår det liksom slint och det börjar pissas och nosas efter massa annat och han tappar helt koncentrationen. Kan kan gå fot och han kan göra jättefina sök och även plocka in även trut och kråka, det har han bevisat gång på gång. I fredags tex tog han in fyra kråkor och två trutar som ingenting. Naturligtvis så avspeglar jag nervositet också så det gör ju inte saken lättare för lillkillen. Lilla, lilla söta testosteronbomben kan bättre än så här, det vet jag ju! Till våren så ska vi ta mig tusan ha vår etta, så det så ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar