torsdag 8 augusti 2013

Skojdag!

Idag startade vi dagen med att lägga spår till Hugo och Tage. Gick riktigt bra för båda två förutom att Tage har aningens för bråttom och slarvar på öppna ytor. Hugo har blivit vansinnigt duktig, lugn och fin och noga som tusan! Båda två hittade klöven utan krångligheter, bra jobbat!

Selen på, full koncentration ;-)

Duktig kille...

... och nöjd matte ;-)

Nästa spår och ekipage!

Finaste och duktigaste killarna ;-)
Så blev det eftermiddag och då var det äntligen dags för Folkes första träning på länge tillsammans med andra hundar! Eftersom det är evigheter sedan vi var på något liknande så var jag förberedd på värsta katastrofen. Jag var övertygad om att han i rena ivern skulle dra som aldrig förr, hoppa, inte lyssna och pipa som bara den. Men där hade jag fel, fel, fel!!! Folke var så lugn och fin trots att han bara fick vara med på några saker, resten fick han vara passiv och titta på när de andra jobbade vilket han klarade jättebra. Nu är SötFolke trött och nöjd och somnade så gott. Själv känner jag mig faktiskt lite rörd, så otroligt lycklig att vi börjar komma igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar