fredag 16 augusti 2013

Vilken bockpremiär!!!

16 augusti idag vilket innebär bockpremiär och den hade inte kunnat bli bättre. Klockan hade vi ställt på 03:30 vilket är gräsligt men det var det värt så här i efterhand även om själva uppvaknandet är oerhört plågsamt ;-) Redan när jag kom på mitt pass så hade jag en get med två kid som jag satt och tittade på en stund innan det som från ingenstans dök upp en fin men ack så pilsk bock som hoppades få "komma till" med geten. Gick bara någon minut innan jag fick läge och skjuta vilket jag förstås gjorde. Och bocken... Han dog lycklig ;-)

Mitt sjunde rådjur men den första sextaggaren!
 Bara några minuter efter att jag sköt så small det borta hos Magnus och han fick sig också en fin sextaggare. Inom en kvart efter att vi kom ut på våra pass hade vi alltså fått skuta varsin bock, lyckad jakt!!!! Skönt var det också att innan klockan var halv 8 så var båda två redan urtagna, flådda och upphängda. Så är det ju så att när man skjutit något så måste man ta sig en wirre vilket jag naturligtvis gjorde, har ju semester ;-) Magnus ska jobba så han får ta sig sin ikväll.


När vi kom hem fick Tyra komma ut och kolla in dem och hon tvekade inte alls ;-) Nu vill hon bara ut hela tiden och springer direkt till den plats där de låg förut.



1 kommentar:

  1. Grattis igen. Jätte kul! Och klart att det skall vara en whisky efteråt :-)

    SvaraRadera