tisdag 3 september 2013

Då var det dags igen då!

Årets älgjakt startade igår och hittills har vi inte sett en endaste älg. Det tråkigaste är att när/om vi väl lyckas se nån så är chansen minimal att det är en kalv vilket är det enda vi får skjuta, grrrr! Nu låter jag negativ men det är just de här nya sopreglerna som får en på dåligt humör för egentligen så tycker jag ju det här är jättekul och brukar verkligen se fram emot det varje år. Håller alla tummar jag bara kan att de ändrar på reglerna någon gång igen...
Magnus och jag gjorde oss i alla fall extra fina igår på den allra första jaktdagen då vi dessutom har varit tillsammans i prick 7 år ;-)


Ett litet besök hade jag på mitt pass igår - en busig mård. Haha, vad den lurade mig flera gånger innan jag såg vad det var för nåt ;-) Extra skoj var att jag hann med o filma den innan den försvann. Filmkvalitén är inte den bästa men man ser vad det är och det är ju huvudsaken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar