söndag 29 september 2013

Jag ser ljuset!!!!!

Folkegubben fick pris igår och jag är glad för det. Blev "bara" ett tredjepris men grejen är att vi genomförde hela provet utan att domaren bröt vid söket vilket har hänt båda tidigare proven vi gått. Han gjorde allt han skulle på ett helt suveränt sätt! Det vi stöp på var först och främst stadgan och fotgåendet men det visste jag ju redan innan att det inte skulle fungera. Vi låg på ett andrapris trots detta men så åkte vi ner på en trea pga att han pep i passiviteten. Känner mig inte orolig för det heller då han aldrig pipit förut. Folke var tokladdad och det är evigheter han sett andra hundar arbeta på det här sättet, framförallt vid vatten. 

Stolt som tusan är jag över lillkillen och nu ska vi arbeta tillbaks stadgan samt fixa det där sabla fotgåendet en gång för alla!

Gullgubben som egentligen skulle ha fått en gul fin rosett men de var tyvärr slut. Kommer med posten senare ;-)

Fina protokollet!

1 kommentar:

  1. Grattis! Ett "tredjepris" var väl inte så bara :-) Jätte bra gjort med tanke på operationer och lång rehabilitering. Bra jobbat av er.

    SvaraRadera