lördag 7 september 2013

Nollresultat!

Blev inte en endaste älg att lägga i frysen i år, så trist! Jag såg inte ens någon vilket i och för sig kan ha med min hysteriska hosta att göra. Om jag var älg och hörde det oväsendet så skulle inte jag heller kliva fram och visa mig ;-) Lite sjöfågel har det däremot blivit. Magnus tog älgjaktspermis i onsdags och då blev det fem stycken och idag kom han hem med några till, gott som bara den! 

I morgon blir det harjakt för Magnus och Tello men jag tror inte jag tänker följa med då min förkylning envisats med att komma tillbaks igen med feber, huvudvärk mm. Bättre nu men dumt att ge sig ut och sätta sig och riskera att ställa till det igen. Dessutom ska jag och Tyra iväg på dirigeringskurs i morgon eftermiddag vilket ska bli riktigt skoj och spännande. Min plan var egentligen att gå kursen med Folke men han är så uppåt väggarna nu så jag valde att gå med Tyra istället och så kör jag samma sak med Folke här hemma sen i lugn och ro utan massa andra hundar.

Nu är jag sååå trött och det är dags att tvätta sig, borsta tänderna, ta en Alvedon, spruta nässpray, dricka lite hostmedicin och sen bara sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar