lördag 3 november 2012

F...

... som i LCHF! Har försökt detta en gång tidigare men blev helt knäckt av att utesluta potatis så gav tusan i det efter några dagar. Nu testar vi igen, både Magnus och jag och det går faktiskt över förväntan. Det enda problemet är egentligen att vi varit dåligt förberedda, gäller att planera middagsplanerna för annars blir det bra krångligt. Vi har bestämt att vi kör en vecka och sen får vi ser hur vi gör. Kan tillägga att vi inte gör det i nåt bantningssyfte, tror det är bra för kroppen att ändra kost helt emellanåt. Men förstås så gör det ju absolut ingenting om några kilon försvinner på kuppen ;-)

Idag var min plan att städa och fixa lite här hemma men mår inte alls bra, ont i skallen, ont i kroppen, fryser och är allmänt sänkt... Har stoppat i mig en alvedon nu och ska bege mig till sängen med en filt en stund nu. SötGerda ska få göra mig sällskap, övertygad om att det kommer uppskattas! Och när jag vaknar om si så där en timme eller två så kommer jag vara frisk som en nötkärna ;-)


2 kommentarer:

  1. Micke och jag fick för oss att prova LCHF för några år sedan men gav upp, det kändes alldeles för krånligt att varken äta potatis, ris, pasta, vanligt bröd eller frukt. Sen är det ganska vanligt att man mår dåligt till en början, man mår illa, fryser, känner sig matt och får dålig andedräkt. Läste det i Maggan Grafs blogg, hon har ju kört LCHF-dieten efter sin graviditet och så är hon ju polare med Katrin Z som är LCHF-guru.

    SvaraRadera
  2. Jaha, kanske därför jag inte mår bra då!! Jag trodde jag hade nån förkylning på gång som inte vill bryta ut...

    SvaraRadera