söndag 8 december 2013

Harjakt!

Länge sedan jag var med på nån harjakt nu, har ju så mycket annat för mig på helgerna... Men idag var jag och Tyra med och mysigt och spännande var det. Tello kämpade på bra och vi fick nästan se haren bägge två ;-) Magnus fick se haren i ca två sekunder utom hagelhåll och hos mig skuttade den tvärs över vägen ungefär 50 meter bort, enda hållet jag inte hade nån sikt åt då det var en rotvälta ivägen.

En kall men fin morgon!

Nöjd Magnus vid värmen av elden som äntligen tog sig ;-)

Jag och Tyrisen

Harspår över vägen ca 50 meter från mig...

Lycklig tjej!

Tror faktiskt utan att överdriva att Tyra är den absolut sötaste lilla tjejen i hela världen!!!!!
Tyvärr slutade inte jakten med något skott idag, den slutade med att Magnus fick traska iväg till grannbyn och leta rätt på Tello och jag tog bilen runt och hämtade dem. När vi väl kom hem fikade vi lite och sen for jag och Tyra och hälsade på Mia och hennes lilla gäng i Härnösand. Nu är vi så där mysigt trötta och jag har precis kommit ut ur duschen. Tror jag ska värma på lite glögg, dra mysfilten över mig och titta på gårdagens avsnitt av Downton Abbey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar