måndag 11 mars 2013

Sol, tårar och semester!

Helt galet härligt att ha semester hela veckan och att dessutom solen skiner gör inte alls saken det minsta sämre ;-) Vi rehabiliterar för fullt och förenar den med lite nöje också... Jäklars va fint fotgående Folke kommer ha när de här månaderna är över och vad duktig han kommer vara att bära utan att slamsa med vad han har i munnen. Femminutersprommisarna är tokviktiga men det förstår ju inte Folke. Han tycker de är fullständigt meningslösa och värdelösa, blir ju liksom fintad på konfekten varendaste gång lillkillen. Blev genast roligare idag då han, efter tips jag fick, fick bära en dummy så den ska vi ha med i fortsättningen. Dessutom är det enligt RehabiliteringsJessica hos veterinären bara bra om han bär något för det gör att han använder ryggen också.

Tyra har det varit fullt ös på idag - en liten krutprinsessa! Kul är att hon inte längre ger mig de där anklagande blickarna när jag sätter på henne kopplet, idag tror jag till och med att hon tyckte det var lite skoj även om hon nu helst skulle vilja bära kopplet själv ;-) De där ytterst få minuterna i koppel tar på lilla nästan tioveckorsknoppen för hon hann inte mer än in igen efter det så däckade hon ;-) Sötaste och mysigaste lilla gulliga gumman!

Lilla "Hungran" ;-)

"Tre män och en liten tjej"
När Tyra och Folke har sovit har jag roat mig med ett par avsnitt av Downton Abbey, tredje säsongen. Igår kväll höll jag på att skratta ihjäl mig åt Violets härliga och helt underbara sarkasm och idag stortjöt jag - så vansinnigt sorgligt!!! Vill ni se nåt bra så kolla in den serien, bland det bästa jag sett! Den har liksom allt - spänning, romantik, skratt och gråt ;-)

2 kommentarer:

  1. tre män och en liten tjej? Vem av killarna räknar du inte som man? Magnus? ;)
    /Ullis

    SvaraRadera
  2. Folke, han är ju en "hen" nuförtiden ;-) Skämt o sido, så vet jag inte hur jag tänkte.... Skulle förstås ha varit "Fyra män o en liten tjej" ;-)

    SvaraRadera