torsdag 21 mars 2013

Uttråkade vovvar!!

Första dagen på jobbet idag efter valpledigheten och jag kan ärligt erkänna att jag inte direkt jublade...  Inte för att jag inte vill tillbaks till jobbet, mer så att jag vill vara hemma med hundarna. Faiken, det är ju nu våren börjar komma och den vill jag utnyttja till max! Tänk om man kunde vara ledig mellan typ maj-oktober, va perfekt det skulle vara. Håller mitt hopp till tjejerna på jobbet att de snart smäller in full pott på tipset för då lovar jag att våra arbetstider kommer förändras här hemma på Solvallen. 

Känn ingen press tjejer ;-)

Tyra och Folke har varit med mig på jobbet idag och de har verkligen haft skittråkigt... Mest Folke som blir uttråkad då jag inte tar ut honom mer än absolut nödvändigt då jag inte klarar att lyfta sprattelkillen ur bilen. Nästa vecka ska han få vara hemma istället för att sitta i bilen.

Tyra tröttade jag ut när jag kom hem med lite koppelträning och följsamhet och det tar på lilla hjärnan det ;-) Så avslutade vi med att hon fick leka med lilla bollen som är sååå skoj. Inge kast förstås, bara la den på backen så fick hon roa sig själv med den en stund ;-)

Tyra hupnositerar boll...
... smyger fram...
... rundar den lite kvickt...
... o sen...
... snabbt som tusan...
... ATTACK!!!
Nöjd och söt...
... liten tjej ;-)

2 kommentarer:

  1. Precis... Ingen press alls på K och A, huvudsaken det blir massor med pengar :)

    /U

    SvaraRadera
  2. Jag tror Tyra är lite som farbror Hugo :D

    SvaraRadera