tisdag 16 februari 2016

Det är ljust...

... både på väg till jobbet och på väg hem, så himla skönt! Fort går det också för fram till i fredags på väg till jobbet var jag tvungen att ha helljuset på men från igår behövs det inte längre, åker exakt samma tid varje dag.

Känns lite surt att sitta inne sådana här dagar och är lite avis på Magnus som är hemma. Naturligtvis är det inte alls kul att vara arbetslös men just dagar som den här gör det garanterat lite mindre ont :-) En härlig skidtur på isen fick han idag med Jaffa lös och Nisse i sele som börjar komma på att det där med att dra husse - det är ju riktigt skoj :-)

Jaffa & Nisse myser efter skidturen :-)
Jag måste testa Signe också men vill att Magnus gör det först eftersom jag är så urkass på att åka skidor och dessutom lite rädd att ramla nu när ryggen äntligen funkar igen. Men ser jag bara att hon drar och att det inte går så väldans fort så fixar jag det!

Djurlivet har börjat vakna till på riktigt här ute nu för på kvällsprommisen såg vi mycket rävspår, harspår, rådjursspår och även spår efter ett lodjur. Tänkte knäppa kort på lodjursspåren men det blev så krångligt med vantar, alla koppel och mobiltelefonen så jag struntade i det.

Lodjur (Bilden är lånad från SVT)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar