söndag 28 februari 2016

Vilken helg!

Bättre väder än vad vi fick i helgen hade jag inte ens vågat önska mig, det är verkligen så himla mycket värt! Att vi dessutom har haft tid att ägna hela helgen till hundar och motion både för dem och oss har gjort den här helgen helt perfekt!

Magnus släppte Tello i morse men jag följde inte med, stannade hemma med resten av gänget och påtade på här hemma istället. Tog en prommis med bara Bettan på förmiddagen och det var så himla skönt. Stannade vid en sjöbod och satte oss vid väggen och bara myste i solen, uppskattat av både matte och liten stövartjej :-) Sista hundra meterna efter landsvägen på vägen hem krånglade hon lite för det var alldeles färska rådjursspår där, aja baja för en stövare!


Mattes tjej!

När Magnus kom hem tog vi med oss labbarna och åkte skidor. Jäklats vad Signe blivit duktig o dra, stor skillnad bara från igår. Det gick med sån fart så på ett ställe där det var lite isigt och skidspåret korsade ett skoterspår så tappade jag kontrollen på skidorna och åkte i backen. Slog mig lite på knät men i övrigt gick det bra :-) Det värsta är att jag inte kommer upp från backen med skidorna på, måste böka av mig dem och sen sätta på mig dem igen... Jag är usel på att åka skidor, har noll teknik men det blir bättre och jag blir modigare i samma takt med Signe drar bättre :-)

Väl hemma så plockade vi fram sommarstolarna och satte oss ute i solen med varsitt glas vin för det tyckte vi att vi var värda :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar