söndag 21 februari 2016

Hej va de går!

Idag tog jag mod till mig och ställde mig på skidorna bakom Signe och det gick riktigt bra, helt lagom fart för mig och inte alls för fort. Att åka på isen är extra bra då det är helt backfritt :-) När vi väl kom igång och jag kände att jag hade koll på skidorna och på Signe så hade det faktiskt inte gjort något om det gått liiite fortare, riktigt skoj :-) Övning ger färdighet och ger vi oss bara ut några gånger till så kommer både jag och Signe få snits på det här också!

Testade Tyra efteråt och hon sprang jättefint, typ fot :-) Haha, inte mycket till drag men vi får fixa det nästa säsong. Efter hon har parats så är det slutdraget vilket fall, då får hon följa med och springa lös istället.

Jag och Tyragumman

Nisse och Magnus går det däremot undan för, Nisse tycker verkligen det här är skitkul! Filmade dem en liten snutt men då går det inte så fort, de hade redan gjort ett varv på fyra km och är här inne på sitt andra varv. Var lite tungsprunget idag också i blötsnön.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar